39 музичних і мистецьких подій протягом 11 днів – це XXI Міжнародний фестиваль сучасної музики Контрасти, який розпочався у Львові 1 жовтня.

Вночі у Львівській Філармонії ( 3-4 жовтня, з восьмої вечора до шостої ранку) звучала сучасна музика, у виконанні надзвичайно цікавих музикантів.

В інтерв’ю можна почути враження слухачів та учасників концертів, а також фраґменти із концерту сучасної клавесинної музики у виконанні Малґожати Кляйн таких творів: Ганна Кулєнти E for E для клавесина (1991), Бартош Ковальський Klawitiuda для клавесина (2010), Мар’ян Сава 2 Етюди для органа (1974), Тору Такеміцу Rain Dreaming для клавесина (1986), Дьордь Ліґеті Hungarian Rock для клавесина (1978)

Чоні

Ніч Контрастів, враження

Тарас Демко:
– Розкажи, будь ласка, Наталю, що тобі найбільше сподобалося. Що ти сьогодні для себе почула, відкрила?

Наталя Кожушко, флейтиcтка:
– Почну з того, що мені взагалі ідея концертів вночі дуже подобається, тому що я завжди собі думаю, що людина вночі тратить дуже багато часу на сон, і якщо його можна витратити (той час) на щось інакше, – це завжди дуже добре… Що мені сподобалося сьогодні? – Я, на жаль багато пропустила (такого, що могло б мені сподобатися). От зараз був концерт дуже гарний, я ще не чула клавесин в такій ролі. Сподобалась участь у імпровізаційному оркестрі, тому що мені імпровізація взагалі дуже подобається, джазова імпровізація — на жаль, не володію цим мистецтвом, над цим треба багато працювати. А сама імпровізація мені дуже подобається. Гра в такому оркестрі дозволяє музикантам, які навіть не вчились імпровізувати — якимось чином спробувати себе в такій ролі.

Марія Олійник, композиторка:
– Ніч була дуже цікавою. Прекрасний був київський вокальний ансамбль, деякі твори досить гарні. Але сам рівець цього ансамблю! – Це було чудово послухати. Я навіть не знала, що це український ансамбль, я думала, він приїхав з Естонії чи з Латвії. А пізніше виявилось, що це наш, і це прекрасно, що в нас є такі прекрасні музиканти. Пізніше, тріо “Грифон”, – теж неймовірні музиканти. Я б не сказала, що для мене твори були відкриттям. Але як ці твори були виконані — це було чудово.

Тарас Демко:
– Чим тобі цей вечір, ніч запам’яталися?

Анастасія Бойко, піаністка:
– Це був дуже насичений час, проведений з Тарасом. Завдяки йому я й потрапила сюди. Враження були абсолютно різні, іноді контрастні, іноді вони переходили з одного в інше. Все одно, це було дуже цікаве і дуже свіже бачення багатьох речей. Особливо, я можу сказати, мені сподобалась дуже сильно клавесиністка, дуже сподобався вокальний спів сучасної музики, і “Грифон” тріо.

Микола Хшановськой, композитор:
– Фестиваль називається “Контрасти” – і з восьмої аж до п’ятої ранку, однин за одним ідуть такі різні концерти. Це прідкреслює ідею самих “Контрастів” – ви переходите з однієї локації в іншу і чуєте зовсім іншу музику. Наприклад, заходите в перший зал — там звучить електроніка, ви заходите в наступний зал — так звучить хорова акапельна музика, заходите в інший — там звучить сольний баян. І це наспрадві підкреслює дуже кльову ідею самих “Контрастів”. Що найбільше мені запамяталось — це імпровізаційний оркестр. Це тому, що я безпосередньо брав у ньому участь. Це було дуже круто.

Малґожата Клян, клавесиністка:
– Ваажаю, що це музика для моєї експресії. І мені просто подобається виразність цієї музики і ті контрасти, які знаходжу в ній.

Тарас Демко:
– А чому тобі подобається клавесин?

Малґожата Клян:
– Мені просто подобається звук клавесину, люблю звучання різних щипкових інтрументів: гітари, мандоліни, арфи. Але в клавесині бачу великий потенціал для саморозкривання.


Львівська Філармонія, 03-04, 10. 2015

Автор: Тарас Демко