fbpx
U

Часопис |А:| Collegium Management

Jazz in Classics

Jazz in Classics

29 червня 17:00 Львівський органний зал

Фантастичний Шопен

Фантастичний Шопен

Музика Фредерика Шопена у виконанні піаністки Мартини Хмєль. Польська піаністка Мартина Хмель почала свою подорож у світі музики з семи років разом зі скрипкою. У 13-ть вона взяла у компаньони гобой. А в 16-ть вирішила грати на фортепіано, тому що цей інструмент...

Вечір ретро в Органному залі: німе кіно під живу музику

Вечір ретро в Органному залі: німе кіно під живу музику

4 травня у Львівському органному залі відбудеться незвичайний концерт “Німе кіно під живу музику” в рамках святкування Дня міста Львова, яке цьогоріч проходить у стилі ретро. Піаніст Дмитро Микитин та скрипалька Олександра Мороз виконають відомі мелодії з...

Данте-симфонія

Данте-симфонія

В Органному залі відбудеться концерт-синергія трьох мистецтв: музика Ліста, поезія Блейка і живі картини Концерт-синергія трьох мистецтв відбудеться у Львівському органному залі 24 травня. “Данте-симфонія. Органно-світлове шоу” – це унікальний для...

First Cello

First Cello

Анонс концерту в Органному залі

Піаніст Антоній Баришевський зіграє різдвяний цикл Мессіана у Львові

Піаніст Антоній Баришевський зіграє різдвяний цикл Мессіана у Львові

Зарядитися різдвяним настроєм та почути гру відомого піаніста запрошує Львівський органний зал. 8 грудня Антоній Баришевський виконає легендарний цикл Олів’є Мессіана “20 поглядів на немовля Ісуса”. Cоліста Національної філармонії України Антонія Баришевського можна...

Олів’є Мессіан “Двадцять поглядів на немовля Ісуса”

Олів’є Мессіан “Двадцять поглядів на немовля Ісуса”

Антоній Баришевський 08.12.2018 Львівський органний залПро Олів’є Мессіана ще за життя говорили як про неординарну постать – про такого, який залишить для нащадків яскравий слід у музичній історії. У зітканім із протиріч та новацій лексиконі ХХ століття...

“Борткевич був піаністом першого рангу”, – Євген Левкулич

“Борткевич був піаністом першого рангу”, – Євген Левкулич

  У неділю, 2 грудня, у Львівському органному залі звучатиме музика “українського Рахманінова”, віртуозного піаніста та самобутнього композитора Сергія Борткевича. Ім’я Сергія Борткевича лише в останні роки почало звучати з належним його таланту розголосом. Не в...

Сергій Борткевич

Сергій Борткевич

Інна Калугіна – сопраноТемур Якубов – скрипкаЄвген Левкулич – фортепіано Сюїта для скрипки і фортепіано ор.63Вокальний цикл "Sternflug des Herzens" ор.62Соната для скрипки та фортепіано ор.26 g-mollЗнайомство з життям Сергія Борткевича через...

Джіачінто Шелсі

Джіачінто Шелсі

“Моя музика не вкладається в сучасні стилі: вона не є ані додекафонічна, ані мінімалістична – казав Джіачінто Шелсі. – Чим вона є? – невідомо. Це лише ноти, ноти… що ніби як одяг, як сукні. А однак – те що є під сукнею, найчастіше,...

Collegium Records – впіймати звучання

Collegium Records – впіймати звучання

Чого у тому старому Львові ще не було? В Катедрі урочистими хвилями несла вірян месса Мартіна Леополіти. Серед давніх святоюрських стін дириґував син Амадея – Франц-Ксавер Моцарт. Під склепінням колишнього костелу, в якому оселилась графська бібліотека, грав...

Music For My Love

Music For My Love

Британський лейбл класичної музики Toccata Classics записав два альбоми з Ukrainian Festival Orchestra у Львові в межах проекту "Music For My Love". Засновник звукозаписувальної компанії Мартін Андерсон розповів неймовірну історію того, як велике кохання та відданість...

Ґеорг Фрідріх Гендель. Ораторія “Месія”

Ґеорг Фрідріх Гендель. Ораторія “Месія”

Ґеорґ Фрідріх Гендель (1685 – 1757) займає в історії музичної культури особливе місце, бо на його композиторську спадщину претендують одразу два народи – німці та британці. Могли б, зрештою, доєднатися й італійці – адже вагомою часткою творчості Генделя є його...

Антон Брукнер. Симфонія №3

Антон Брукнер. Симфонія №3

Йозеф Шпачек – скрипка Уляна Макєєва – гобой Теодор Кухар – дириґент Ukrainian Festival Orchestra Композитор, педагог, органіст і теоретик Йозеф Антон Брукнер (1824 – 1896) здобув європейську славу, перш за все, своїми виступами як органіст. І не лише в Австрії, в...

Христина Михайличенко – 13-річна піаністка, гра якої зачаровує

Христина Михайличенко – 13-річна піаністка, гра якої зачаровує

Українська піаністка-віртуоз виступить в Органному залі У п’ятницю, 26 жовтня, у Львівському органному залі відбудеться фортепіанний речиталь Христини Михайличенко. У цієї 13-річної піаністки за плечима десятки нагород, концерти в Європі та Америці, записи альбомів, а...

Як керувати оркестром через смартфон або Великий музичний експеримент в Органному

Як керувати оркестром через смартфон або Великий музичний експеримент в Органному

Як керувати оркестром через смартфон або Великий музичний експеримент в Органному Концерт, де треба дивитися в екран свого смартфона, де можна давати команди виконавцям та творити музику разом з іншими слухачами. Новий формат концерту У неділю, 21 вересня, о 19:00...

Гастролі Ференца Ліста у Львові

Гастролі Ференца Ліста у Львові

Львів приймав Ліста дуже тепло. Піаніст провів у столиці Галичини цілий місяць, дав вісім концертів і залишив по собі дуже приємні враження.
Авторка: Людмила Вольська

“Я пишу російською мовою про угорського композитора, оточеного поляками на території України”

“Я пишу російською мовою про угорського композитора, оточеного поляками на території України”

Про Україну в житті Ліста, мабуть, ніхто не розкаже вам краще за Людмилу Вольську, піаністку та музикознавчиню, яка вже десять років досліджує цю тему. Пані Людмила в інтерв’ю часопису “А:” розповіла про свою майбутню книгу, яка стане справжньою подорожжю у той час і...

Українська історія Ференца Ліста

Українська історія Ференца Ліста

Ференц Ліст приїхав у Київ наприкінці січня 1847 року. Тут він мав дати три концерти і їхати далі, в Туреччину. Але замість цього провів на нашій землі майже весь рік, мав виступи ще в 10-ти українських містах, а головне — зустрів тут жінку свого життя — Кароліну Вітгенштейн.

Маестро Теодор Кухар: Я не знаю слова “НІ”

Маестро Теодор Кухар: Я не знаю слова “НІ”

Американсько-український дириґент Теодор Кухар розповів в інтерв’ю часопису |А:| про свої мрії повернутися на землю предків, про те, як ненавидів у дитинстві скрипку, та як одне пиво змінило музичне життя в Україні.

Сопрано Софія Соловій. Історія успіху

Сопрано Софія Соловій. Історія успіху

Напередодні Людкевич Фесту, ми поспілкувались із Софією Соловій, відомою українською співачкою – сопрано, яка родом зі Львова, досягла успіху та визнання далеко за межами України, і вже незабаром у тандемі із піаністкою Юлією Маківничук представить львівській публіці солоспіви Людкевича.

Публікацій

авторів

спецпроектів

%

унікальність

Спецпроект "СЛУХАЮЧИ ЛЮДКЕВИЧА"

Читати
Здатність чекати

Здатність чекати

Життя Людкевича – ціла епоха, буквально, адже охоплює століття. Він народився, коли народжувався український симфонізм, за доби романтизму, став свідком піднесення та згасання найрізноманітніших стилів та напрямків наприкінці одного та на початку наступного віків, помер, коли в Україні неподільно царював «соцреалізм» і хіба десь на периферії офіційного музичного життя виникав (пост)аванґард.

переглянути спецпроект

Читати далі
Золтан Алмаші: “Чим цікавий Людкевич?”

Золтан Алмаші: “Чим цікавий Людкевич?”

Він був певною “священною коровою” для львівських музикантів і, особливо – для теоретиків.
Виконання його масштабних творів у філармонії завжди були подією для львівської інтелігенції. Досі пам’ятаю зі шкільних часів факт виконання його кантати “Кавказ”…

Ніколи раніше не любив музики Людкевича

Ніколи раніше не любив музики Людкевича

Ніколи не любив музики Людкевича. Почасти від того, що я її не знав. Пізнання його творів почалось і закінчилось в музичній школі, з перших звуків «Кавказу». Програвач-садист…

Віталій Лиман: “Найважливішим у своїй роботі вважаю пізнання…”

Віталій Лиман: “Найважливішим у своїй роботі вважаю пізнання…”

[:ua]”Музика – це та універсальна просвітницька мова, яка здатна об’єднувати і лікувати душі, а здатність своїм ремеслом сприяти цій місії зігріває серце і наповнює вірою в краще, незважаючи на тотальне розчарування у справжніх цінностях, яке панує довкола”. – Лиман[:]

Здатність чекати

Здатність чекати

Життя Людкевича – ціла епоха, буквально, адже охоплює століття. Він народився, коли народжувався український симфонізм, за доби романтизму, став свідком піднесення та згасання найрізноманітніших стилів та напрямків наприкінці одного та на початку наступного віків, помер, коли в Україні неподільно царював «соцреалізм» і хіба десь на периферії офіційного музичного життя виникав (пост)аванґард.

Архітектура як застигла музика:  Ельбська філармонія в Гамбурзі

Архітектура як застигла музика: Ельбська філармонія в Гамбурзі

[:ua]Ельбська філармонія стала справжнім символом Гамбурга, підтримавши його давню ідею «воріт у світ», а водночас виразно заявивши про те, що старе торгове місто-порт вступило в нову еру сучасної міжнародної метрополії. Вона побудована на місці портового складу (Kaispeicher A), стіни якого об’єднані в композиційний ансамбль. [:]

[:ua]Станіслав Нєвядомський: “Без Львова жити не можу”[:]

[:ua]Станіслав Нєвядомський: “Без Львова жити не можу”[:]

[:ua]“Я мушу хоч кілька разів на рік бути у Львові, дихати його повітрям, дивитися на його стіни, бо без Львова жити не можу”. Так говорив про столицю Галичини композитор, диригент, педагог і критик Станіслав Нєвядомський. [:]

Століття Станіслава: коротка розповідь про довге життя Людкевича

Століття Станіслава: коротка розповідь про довге життя Людкевича

“Творчість *** перейнята громадянським пафосом, позначена масштабним національним колоритом”, – пише про нього Вікіпедія. Погодьтеся, що такий вступ не змусить вас навіть дізнатися ім’я композитора, про якого йде мова. Але дізнатися варто, бо життя Станіслава Людкевича дійсно цікаве.

[:ua]Назар Стець: про контрабас і не тільки[:]

[:ua]Назар Стець: про контрабас і не тільки[:]

[:ua]«…виходить якийсь дядько, тягне за собою шафу, грає годину часу без нікого, і це не набридає». Далі в розмові цікавий, харизматичний, контрабастичний і гіпермузичний Назар Стець[:]

Інтерв’ю із Мішею Нодельманом

Інтерв’ю із Мішею Нодельманом

Яскравий музикант, чудовий сім’янин та політичний активіст, палкий прихильник України.
Читайте інтерв’ю Collegium Musicum із Мішею Нодельманом у Часописі |А:|

«ВАВИЛОН»: ПАДІННЯ І НЕПІДЙОМ

«ВАВИЛОН»: ПАДІННЯ І НЕПІДЙОМ

[:ua]«Wow!» – це знову було так. Бо вразив, накрив, перекрив, перевернув, розвернув, розірвав, розіграв, спровокував, шокував, надавив, роздавив, накрутив, закрутив. Може когось підвів, десь розвів, але потішив і втішив.[:]

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИСКУРС ПРО МУЗИКУ

ЛІТЕРАТУРНИЙ ДИСКУРС ПРО МУЗИКУ

[:ua]30 березня 2017 року у конференц-залі Центру міської історії (м. Львів, вул. Акад. Богомольця, 6) відбувся воркшоп на тему «Літературне музикування: текстуальні трансформації як результат діалогу слова і музики», ідея організації якого належить доктору філологічних наук, доценту кафедри німецької філології Львівського національного університету імені Івана Франка Світлані Маценці.[:]

Леверкюн з України: Юхим Голишев і нова музика ХХ сторіччя

Леверкюн з України: Юхим Голишев і нова музика ХХ сторіччя

Всі досягнення музики початку ХХ сторіччя повністю належать молодим нестримним композиторам. Це були люди нового модерного світосприйняття, які з підлітковою впертістю прагнули у бодай який спосіб знецінити та відмовитись від здобутків мистецтва минулого, та втілювати у своїй творчості нову реальність.

Плейлист Франка

Плейлист Франка

Про формування смаків та про музику, яку обирав для себе Франко
Розмова з франкознавцем Богданом Тихолозом.

[:ua]Де у Львові жив Юзеф Кофлер?[:]

[:ua]Де у Львові жив Юзеф Кофлер?[:]

[:ua]Вже багато хто знає, що у Львові в 20-30 роках жив, творив і викладав учень Арнольда Шьонберґа, композитор Юзеф Кофлер, який трагічно загинув під час другої світової війни.[:]

[:ua]Якименко. Повернення[:]

[:ua]Якименко. Повернення[:]

[:ua]Повернення української класики. Ексклюзивний концерт музики Федора Якименка, який народився 140 років тому.[:]

[:ua]Формалісти по-українськи (Частина ІІ)[:en]Formalists the Ukrainian way[:]

[:ua]Формалісти по-українськи (Частина ІІ)[:en]Formalists the Ukrainian way[:]

[:ua]Найвідомішими жертвами боротьби з так званим «формалізмом» у музиці стали російські композитори Сергій Прокоф’єв та Дмитро Шостакович. Про них розповідалося у першій частині статті. Але українським митцям дісталося не менше. Про них ітиме мова далі.[:en]The most known victims of so-called “anti-formalism” campaign in music are Russian composers Sergei Prokofiev and Dmitry Shostakovich. But Ukrainian musicians were influenced non the less…[:]

[:ua]Як «Велика дружба» призвела до великого музичного терору (частина І)[:]

[:ua]Як «Велика дружба» призвела до великого музичного терору (частина І)[:]

[:ua]На початку 1948 року вийшла постанова Політбюро ЦК ВКП(б) «Про оперу «Велика дружба» Вано Мураделі». Цей документ став початком великого терору щодо композиторів, які не вписувалися у радянську систему. Їх оголошували «формалістами», а їхню музику – «антинародною», «буржуазною» та «шкідливою».[:]

Як мистецтво впливає на екологію

Як мистецтво впливає на екологію

[:ua]На початку 19 століття письменники так яскраво описували природу, що американський уряд через півстоліття вирішив створити перший національний парк. І ця природоохоронна система тепер розповсюджена по всьому світу.[:]

Opus Posth або відсутність вдумливого інтерпретатора

Opus Posth або відсутність вдумливого інтерпретатора

У свій час відомий французький композитор Каміль Сен-Санс казав, що для того щоб публіка втікала з концертних залів, в програми майбутніх концертів обов’язково мусить складатись із творів сучасних французьких композиторів, тоді ніхто на концерт(и) не прийде. Це було в другій половині XIX століття в Парижі.

[:ua]Святослав Луньов: обличчя композитора має нагадувати обличчя професійного боксера[:]

[:ua]Святослав Луньов: обличчя композитора має нагадувати обличчя професійного боксера[:]

[:ua]Бесіда з композитором Святославом Луньовим, що відбулась у Львові під час 22 Міжнародного Фестивалю сучасної музики КОНТРАСТИ у рамках циклу творчих зустрічей “Кава з композитором” у Дзизі.
Зустріч у форматі вільної розмови, питання ставили присутні в залі.[:]

Янголи і демони Карло Джезуальдо

Янголи і демони Карло Джезуальдо

Хто знає, чи мав би Карло Джезуальдо таку композиторську славу, якби не моторошні деталі його біографії. Він жорстоко вбив свою першу дружину та її коханця, проте сам зраджував другій. Його звинувачували у садомазохізмі та зв’язках із відьмами. Але музика Джезуальдо, сповнена каяття та спокути, ніби існує поза часом.

Музика Галичини XIX сторіччя. Лілія Шевчук-Назар

Музика Галичини XIX сторіччя. Лілія Шевчук-Назар

Розмова із музикознавицею Лілією Шевчук-Назар про музику Галичини XIX сторіччя Розмовляв Іван Остапович Редактор Тарас Демко У подкасті звучить фраґмент: Йозеф Ельснер - Увертюра. Ехо в лісі (Oпольський філармонічний симфонічний оркестр)...

[:ua]Невідома музика зі Львова. Що ховається в архівах? / Radio Skovoroda[:]

[:ua]Невідома музика зі Львова. Що ховається в архівах? / Radio Skovoroda[:]

[:ua]Про невідому музику зі Львова у авторській програмі про ду-у-уже серйозну музику "Територія Класики" на радіо Сковорода. Про ту музику, якої ніхто, крім вузьких спеціалістів, не знає та не чув. В ефірі Radio Skovoroda звучить музика В.Флиса, А.Солтиса,...

[:ua]Леонін або Перший композитор Західного світу[:]

[:ua]Леонін або Перший композитор Західного світу[:]

[:ua]Про «Магістра Лео» з Нотр-Дам де Парі ми достеменно не знаємо нічого. Навіть того, чи існував він насправді. Усе, що ми маємо про нього, – конспект невідомого студента ХІІІ століття та віру, що Леонін написав «Велику книгу органуму», колиску західної класичної музики.
[:]

[:ua]Композитор-скандаліст Тарквініо Мерула[:]

[:ua]Композитор-скандаліст Тарквініо Мерула[:]

[:ua]Прізвище цього композитора рідко з’являється в афішах. Хоча невідомо, яким шляхом пішла б без нього музика бароко. Він прожив довге, як для італійця початку XVII століття, життя – 70 років. За його хвацьку вдачу його звільнили з роботи, заборонили працювати з музикантами і він навіть ледь не потрапив під суд. Але врешті у пам’яті нащадків він залишився великим майстром на ім’я Тарквініо Мерула.[:]

[:ua]Вивільняти енергію із звичних, буденних речей — це і є композиція[:]

[:ua]Вивільняти енергію із звичних, буденних речей — це і є композиція[:]

[:ua]Розмова з композитором про його творчість — момент хвилюючий. Надто якщо композитор є твоїм сучасником; якщо він, хоча б з огляду на свій вік, — на початку шляху. Тут немає і не може бути готових визначень (завжди є ризик, що вони обернуться якимось стилістичним...

[:ua]Леонід Грабовський: «Ми увійшли у світ нової музики»[:]

[:ua]Леонід Грабовський: «Ми увійшли у світ нової музики»[:]

[:ua]Леонід Грабовський: «Ми увійшли у світ нової музики»1 Леонід Грабовський один із найяскравіших представників українського авангарду поруч із Валентином Сильвестровим, із яким він разом навчався й товаришує до сьогодні. Однак, Л. Грабовський унаслідок...

[:ua]Внутрішня депортація[:]

[:ua]Внутрішня депортація[:]

[:ua]У кожного композитора є образ своєї "землі обітованої". Якась провідна зірка, що страхує канатохідця від падіння в нескінченну прірву. І поки надія досягнути до цієї землі живе всередині митця, як би він не намагався ретушувати риси її ландшафту, - вона буде...

[:ua]Сьома Симфонія Романа Сімовича та вісім поглядів на неї[:]

[:ua]Сьома Симфонія Романа Сімовича та вісім поглядів на неї[:]

[:ua] Цьогоріч минає 115 років з дня народження українського композитора – Романа Сімовича. І хоча з тих пір, коли він жив і творив минуло не так багато часу (він помер 1984 року), сьогодні його ім’я мало про що говорить навіть знавцям музики. Ми вирішили зробити...

[:ua]Викрадений час[:]

[:ua]Викрадений час[:]

[:ua]Есей про творчість композитора Романа Сімовича (1901-1984) У заключній сцені «Віднайденого часу», опинившись знову, по довгій перерві, у салоні принцеси Ґермантської, пробираючись через купки перетворених у руїну аристократів і принагідних юних парвеню, Оповідач...

Хеппі енд не передбачений

Хеппі енд не передбачений

28 лютого виповнюється 115 років з дня народження вже майже невідомого молодому поколінню композитора – Романа Сімовича.

Галицький симфонізм. RE: Роман Сімович

Галицький симфонізм. RE: Роман Сімович

[:ua]Для висвітлення невідомих сторінок української музичної культури, як невід’ємної частини цілого народу, віднаходимо і публікуємо невідоме, згадуємо призабуте. До ювілею львівського композитора-симфоніста Романа Сімовича (1901 – 1984) – концертна аґенція Collegium...

[:ua]Віктор Рекало: Пилкою по роялі? В нас цього людина не захоче, вона всередині дуже порізана[:]

[:ua]Віктор Рекало: Пилкою по роялі? В нас цього людина не захоче, вона всередині дуже порізана[:]

[:ua]Він багато подорожує і концертує, розширює свій репертуар і постійно бере участь у нових проектах. Восени 15’го ми ближче познайомились із Віктором Рекалом на Lviv Hindemith Fest`і, куди він приїхав на запрошення Collegium Musicum. Український молодий музикант із...

[:ua]”Справжня еліта того часу являла нам приклади високої інтелігентності”[:]

[:ua]”Справжня еліта того часу являла нам приклади високої інтелігентності”[:]

[:ua]Композиторка Ганна Гаврилець ділиться спогадами про свого вчителя Р.А. Сімовича.  Роман Аполонович Сімович (1901 - 1984) - український композитор, педагог і теоретик. Народився в Снятині. Закінчив Празьку консерваторію (в 1934) - фортепіано, а потім в 1936...

[:ua]Музична критика 2.0. Спроба перезавантаження[:]

[:ua]Музична критика 2.0. Спроба перезавантаження[:]

[:ua]Олександр Бражен   В дитинстві я мріяв стати музичним критиком. Так, дивна мрія, скаже хтось із читачів. Але тим не менше, розпочинаючи навчання в музичній школі, я твердо знав, що вступлю до музичного училища, а згодом і до консерваторії. Ось так і...

Два обличчя Нори Джонс

Два обличчя Нори Джонс

Любі й Павлові – яким завдячую… Завтрашні слухачі Нори Джонс не матимуть проблем – вони сприйматимуть її цілісно, як різностильового музиканта, як творчість, що мала еволюцію і загалом є різношерстою. Часова відстань буде створювати ефект...

[:ua]Ближжє[:]

[:ua]Ближжє[:]

[:ua]Творчість не є властивістю обраних, це природна здатність кожної людини. І сучасна інформаційна епоха відкриває великі можливості для актуалізації цього творчого потенціалу. Проте легко загубитися у нескінченному просторі можливостей та важко зосередитись. Та що...

[:ua]Гіндеміт – це книга, яку можна перечитувати безліч разів[:]

[:ua]Гіндеміт – це книга, яку можна перечитувати безліч разів[:]

[:ua] У культурну столицю України, місто стародавніх легенд – Львів неможливо не закохатися. Аромат свіжозмеленої кави, різнобарв’я шоколадних смаків, романтична атмосфера дощу та неймовірна краса будівель – усе це робить Лемберг осередком щастя. Особливою радісною...

[:ua]Іван Говорун: Залишити консервативним колам їхню долю – доживати…[:]

[:ua]Іван Говорун: Залишити консервативним колам їхню долю – доживати…[:]

[:ua]Напередодні концерту з камерним оркестром Collegium Musicum, ми поспілкувались із піаністом українського походження, Іваном Говоруном. Свого часу він поїхав з України і вже досить тривалий час мешкає у Великобританії. Говорили про соціальні аспекти становлення...

[:ua]Тарас Демко: Довіра — основна риса нашого часу[:]

[:ua]Тарас Демко: Довіра — основна риса нашого часу[:]

[:ua] Ідея цієї розмови вперше була озвучена в грудневих сутінках однієї з львівських вулиць. Зрештою нам вдалося поговорити з Тарасом Демком, перекладачем, культурним менеджером і співзасновником спільноти Collegium Musicum про рік, що минає, музику, яка не минає і...

[:ua]Іван Остапович: Що робити, коли війна пронизує всі сфери життя?[:]

[:ua]Іван Остапович: Що робити, коли війна пронизує всі сфери життя?[:]

[:ua]Що робити, коли війна пронизує всі сфери життя? Як cконцентруватись на чомусь, що завжди залишається важливим, я б навіть сказав, основним для функціонування людини як особистості? Напевно, це вже мейнстрим говорити таке, але ж власна молодість примушує...

[:ua]Орест Смовж: Звичайно, все могло б бути по-іншому…[:]

[:ua]Орест Смовж: Звичайно, все могло б бути по-іншому…[:]

[:ua]Орест Смовж ділиться враженнями після концерту у Львівській Філармонії 19 грудня, в рамах фестивалю друзів Collegium Fest. Мабуть і не варто згадувати, що Львів - це місто, де я народився і виріс, це робить виступ у цьому місті по-своєму більш відповідальним, про...

Agustin Castilla-Avila on his music

Agustin Castilla-Avila on his music

Both facts that most of the music I conceive is while in movement and that I was born in the flamenco town of Jerez (Spain) make the pulse in my music very present. I describe my music as primitive, colorful, philosophical and poetic; it often tells a story. Agustín...

[:ua]Як чернець «винайшов музику»[:]

[:ua]Як чернець «винайшов музику»[:]

[:ua]Чернець Ґвідо Аретинський, який жив в італійському місті Ареццо на рубежі Х і ХІ століть, був звичайним вчителем співу. Але саме він здійснив революцію у музиці – винайшов ноти і заклав основу музичної грамоти. За це його прозвали inventor musicae – «винахідник музики» – та поставили на один щабель з Орфеєм і Піфагором.[:]

[:ua]Альберт Саприкін: Музика не стоїть на місці[:]

[:ua]Альберт Саприкін: Музика не стоїть на місці[:]

[:ua]Розмова з Альбертом Саприкіним про нього і KYIV CONTEMPORARY MUSIC DAYS розмовляв Тарас Демко Пізня осінь, Львів, ще невідомо яка за вікном погода, бо лиш прокинувся. Восьма ранку. Вмикаю комп’ютер, виходжу на зв’язок. Знайомі з Альбретом ми вже майже півроку....

[:ua]Зв’язок поколінь (Ранкові записки) [:]

[:ua]Зв’язок поколінь (Ранкові записки) [:]

[:ua]В нас якось не прийнято говорити про зв’язок між поколіннями. А шкода... Попри всі  урапатріотичні думки про українську культуру, варто все ж подивитись реальніше на стан речей.  Якихось 20 років - розділяє людей мистецтва в Україні, більше, ніж  відстані між...

[:ua]Мандрівний композитор або Надзвичайні пригоди Йоганна Якоба Фроберґера[:]

[:ua]Мандрівний композитор або Надзвичайні пригоди Йоганна Якоба Фроберґера[:]

[:ua]Ім’я цього німецького композитора навряд чи щось скаже непрофесіоналові. Але без нього не було би Баха, Генделя, Моцарта, Бетовена. Його називають «мандрівним композитором», адже він за своє життя об’їздив пів-Європи, а рукописи його творів дійшли аж до Києва....

[:ua]Ерік Шуман: Вірте собі й будьте чесними з кожною нотою, яку граєте[:en]Erik Schumann: Trust yourself and be honest with every note you play[:]

[:ua]Ерік Шуман: Вірте собі й будьте чесними з кожною нотою, яку граєте[:en]Erik Schumann: Trust yourself and be honest with every note you play[:]

[:ua]Ерік Шуман народився в Кельні в німецько-румунсько-японській сім’ї. Виступав як соліст з багатьма відомими оркестрами Европи, Азії й США. Серед них NDR Sinfonieorchester Hamburg, Gewandhausorchester Leipzig, Bamberger Symphoniker, WDR Sinfonieorchester Köln,...

Забагато Шопена. Україна на шопенівському конкурсі

Забагато Шопена. Україна на шопенівському конкурсі

[:ua]Протягом жовтня 2015 року світова музична спільнота була прикута до онлайн інтернет-ресурсів (чи до телевізора), а кому пощастило – наочно, наживо.  А відбирала вона чергову плеяду найкращих піаністів нової ґенерації. Так, йдеться про XVII-й Міжнародний...

«Британський Орфей» Генрі Перселл

«Британський Орфей» Генрі Перселл

Він прожив майже стільки, скільки і Моцарт, але встиг написати музичних творів на 32 томи. Був забутий нащадками на два з половиною сторіччя – більше, ніж тривало забуття Вівальді. Генрі Перселл жив у карколомний період історії Великої Британії, а його творчість змінила уявлення про англійську музику.

[:ua]Лев МАРКІЗ: Дириґент – той, хто впливає на Музику, у кого вона є всередині[:]

[:ua]Лев МАРКІЗ: Дириґент – той, хто впливає на Музику, у кого вона є всередині[:]

[:ua]Лев Маркіз - російський і нідерландський скрипаль та дириґент. В 1955 - 1964 роках був концертмейстром Московського камерного оркестру під керівництвом Рудольфа Баршая. Згодом працював концертмейстером оркестру під керівництвом К.Кондрашина. З 1981 року живе в...

Серце Шопена

Серце Шопена

Фридерик Шопен, на думку лікарів, мав би ледве дожити до 20 років. Але він зумів обдурити медицину і саму долю, проживши з туберкульозом легень та астмою до 39. Його ліками була музика. Пропонуємо тим, хто тільки знайомиться з класичною музикою, зануритися у бурхливе,...

НІЧ КОНТРАСТІВ, враження – Часопис Collegium Musicum

НІЧ КОНТРАСТІВ, враження – Часопис Collegium Musicum

39 музичних і мистецьких подій протягом 11 днів - це XXI Міжнародний фестиваль сучасної музики Контрасти, який розпочався у Львові 1 жовтня. Вночі у Львівській Філармонії ( 3-4 жовтня, з восьмої вечора до шостої ранку) звучала сучасна музика, у виконанні надзвичайно...